Actie Voedselbank: Samen tegen armoede

Armoede in Nederland: we kunnen er niet omheen. Het aantal aanvragen bij de Voedselbank blijft maar stijgen. Daarom doet wij als gemeentes in en rondom Rhoon mee met de actie Samen tegen armoede!

Vanaf nu kan je boodschappen inleveren bij de Dorpskerk en Maranthakerk. Stop ze in de duurzame boodschappentas die je gratis kunt bestellen op kerkinactie.nl/tas.

Inlevermomenten

• Elke woensdag tussen 14:00 en 16:00 uur (tijdens Open Kerk)
  • Elke zondag tussen 9:00 en 11:30 uur (rond de kerkdienst)

Boodschappenlijstje

• Zonnebloemolie of olijfolie
  • Groenteconserven
  • Soep in blik of zak
  • Zilvervliesrijst
  • Volkorenpasta
  • Houdbare halfvolle merk
  • Vis in blik
  • Koffie of thee
  • Couscous
  • Havermout

Specifieke producten per maand

In de maand september heeft u tandpasta en tandenborstels meegebracht naar de kerken. Er was een mooie opbrengst en samen met de Protestantse Gemeente Poortugaal en de Dorpskerk van Hoogvliet was er voor iedereen voldoende.

In de maanden oktober en november kunt u dan weer gewone houdbare producten meenemen en in de maand december sparen we specifiek doucheschuim en shampoo. In de maanden januari en februari 2024 zijn weer de gewone houdbare producten welkom. Vervolgens worden er in de maand maart 2024 specifiek schoonmaakmiddelen gevraagd.

Dan bent u alvast een beetje voorbereid op de toekomstige plannen.