‘Ja, ik geloof!’ Deze jongeren doen belijdenis van hun geloof

‘In het afgelopen halfjaar zijn we tweewekelijks op zondagavond met een groep jongeren bij elkaar gekomen voor de belijdeniscatechisatie, afwisselend in de pastorie aan de Kleidijk en aan de Singel. Aan de hand van het boekje ‘In goed vertrouwen’ hebben we gesprekken gevoerd over wat het betekent om te geloven, christen te zijn en kerk te zijn. Dat waren mooie en eerlijke gesprekken.’

We zijn blij en dankbaar dat zeven van deze jongeren belijdenis van het geloof zullen afleggen. Dit zijn Nils, Nadine, Jelmer, Lennard, Marijke, Paula en Mels. Mels is de vriend van Paula. Jelmer zal na zijn belijdenis ook gedoopt worden. De belijdenis zal plaatsvinden in een feestelijke dienst op Paasmorgen in de Dorpskerk. Laten we met deze jongeren meeleven en voor hen bidden. Hieronder stellen zij zich kort voor:

Nils van Dijk

Ik ben Nils van Dijk en ik ben 20 jaar oud. Momenteel studeer ik Watermanagement en heb het erg naar mijn zin. De reden waarom ik belijdenis wil doen is omdat ik echt voel dat Jezus een belangrijk onderdeel is in mijn leven, en ik samen met Hem het leven door wil gaan. Mijn droom voor de kerk is dat we als gemeenschap mooie dingen rond de kerk blijven doen, zoals de reizen naar Roemenië en andere acties.

Nadine Hartog

Hi! Mijn naam is Nadine en ik ben 19 jaar. Ik zit nu in mijn eerste jaar Creative Marketing & Sales op de Hogeschool Rotterdam en daarnaast werk ik bij restaurant Tasman in de bediening. Door mijn ouders ben ik in deze kerk terechtgekomen. Ik ben blij en dankbaar dat ik het geloof van thuis heb meegekregen. Belijdenis doen leek me altijd heel mooi, maar ook best spannend. Ik heb veel nagedacht over wat nu het perfecte moment zou zijn en of ik er wel klaar voor was. Na een aantal goede gesprekken, catechisatie en ervaringen met God kwam ik in het afgelopen jaar tot de conclusie dat belijdenis doen niet een einddoel is, maar juist een frisse start met God. Graag wil ik mijn leven verder met Hem delen en me hierover uitspreken. Ik hoop voor onze kerk dat we als gemeente elkaar blijven bemoedigen om zo Gods liefde te blijven delen.

Jelmer Nederhof

Hallo! Ik ben Jelmer Nederhof, 21 jaar oud en op dit moment student aan de TU Delft. Als kind ben ik vaak te vinden geweest in de Maranathakerk. Nu ga ik belijdenis doen en wordt ik gedoopt. Ik geloof niet dat er door de belijdenis iets verandert in de relatie tussen God en mij. Maar het is een mooie stap die hopelijk de liefde van God laat zien. Zeker in het licht van het samengaan van de twee gemeenten! De nieuwe gemeente wens ik toe open te staan voor iedereen, ongeacht afkomst, opvatting of identiteit. Gods huis mag een thuis zijn voor alle mensen.

Lennard van der Vorm

Mijn naam is Lennard van der Vorm, ik ben 19 jaar en studeer bouwkunde aan de TU Delft. Ik ben mijn hele leven opgevoed met het geloof en ben door mijn familie terechtgekomen in de kerken van Rhoon. Mijn geloofsleven heeft aardig wat ups and downs gekend, maar in alle gebeurtenissen en voortgang afgelopen jaren zie ik Gods werk terug. Ook heb ik veel momenten meegemaakt waarin de goedheid van het geloof centraal stond en het positieve veranderingen heeft meegebracht. Daarom zou ik graag het geloof officieel willen omarmen door belijdenis te doen, samen met een mooie groep andere jongeren.
Persoonlijk vind ik alle evenementen die vanuit de kerk georganiseerd worden (zoals de acties voor Casa Lumina en de clubs) erg waardevol en hoop dat dit nog lang doorgezet mag worden.

Marijke Roest

Mijn naam is Marijke Roest en ik ben 23 jaar oud. Momenteel werk ik als administratief medewerkster, maar ik ben oorspronkelijk opgeleid tot biomedisch analist. Ik ben bij de kerk in Rhoon gekomen, omdat ik van kleins af aan iedere week mee ben gegaan met mijn ouders naar de kerk. De reden waarom ik belijdenis wil doen is, omdat ik vroeger gedoopt ben en met het doen van belijdenis mijn geloof wil bevestigen.

Paula Roest

Mijn naam is Paula Roest en ik ben 20 jaar oud. Momenteel werk ik als welzijnsmedewerker bij de Breede Vliet. Mijn ouders waren al lid van de Hervormde Gemeente in Rhoon. Zij hebben mij hier laten dopen toen ik nog kind was. Hier had ik zelf geen keuze in. Nu wil ik mijn eigen keuzes maken, en wil graag ook mijn geloof bevestigen. Dit is de reden waarom ik kies om belijdenis te doen. Met het samengaan van de 2 kerken hoop ik dat alle gelovigen dichter bij elkaar komen om samen te geloven.

Mels de Koning

Mijn naam is Mels de Koning en ik ben 21 jaar jong. Ik werk bij mijn vader in het bedrijf bij bakkerij De Koning De Echte Bakker. Ik ben zelfstandig werkend bakker. Ik ben in de kerk van Rhoon terecht gekomen doordat ik en Paula bij allebei de kerken langs gingen om het weekend. ik wil belijdenis doen omdat ik mij veilig voel bij het gevoel dat ik God achterna ga en voor zijn lijdensweg kies, dat Hij is gestorven voor mij en iedereen, zodat wij de oneindige vreugde en liefde van Hem mogen ontvangen. Mijn hoop voor de kerk is dat er nog vele generaties naar toe mogen komen en van Gods liefde en zijn rechtvaardigheid mogen genieten.

De belijdenisdienst is 31 maart, om 10:00 uur, in de Dorpskerk van Rhoon (Dorpsdijk 65, 3161 KD Rhoon). Na afloop van de dienst is er de mogelijkheid om de nieuwe belijdende leden te feliciteren, koffie te drinken en na te praten over de dienst. Nog niet zo bekend met de gemeente? Ontvang iedere zaterdagmorgen de weekbrief met daarin de liturgieën voor zondag en de activiteiten voor de komende week.

Predikant dorpskerk Rhoon