Catechisatie voor 3 leeftijdsgroepen (2 okt starten 2 groepen)

Catechisatie is bijbels onderwijs met als doel: (Jonge) mensen leren wat het christelijk geloof inhoud, hoe ze het toe kunnen passen in hun dagelijks leven en hoe zij volgeling van Jezus kunnen zijn. Maandag 2 oktober starten de groep 12-13 jaar en 14-17 jaar in de Maranathakerk en ’t Centrum.

Er zijn drie leeftijdsgroepen:

• 12-13 jaar
  • 14-17 jaar
  • 18+ en belijdeniscatechisatie.

12-13 jaar

De catechisatiegroep voor 12-13 jaar begint op maandag 2 oktober (daarna 1x in de 2 weken op maandag) en komt bij elkaar in de Maranathakerk. De avond duurt 45 min, begint om 19:00 uur en is om 19:45 uur afgelopen. De catechisatie wordt gegeven door Marijke van der Vorm. Aanmelden verplicht.

14-17 jaar

De catechisatiegroep voor 14-17 jaar begint ook op maandag 2 oktober (daarna 1x in de 2 weken op maandag) en komt bij elkaar in ’t Centrum (Hoofdingang 1e zaal links). De avond duurt 45 min, begint om 19:00 uur en is om 19:45 uur afgelopen. De catechisatie wordt gegeven door ds. Coen van Alphen. Aanmelden verplicht.

Wil jij jongeren in onze gemeente voorgaan in het geloof en dat ook doorgeven door middel van het geven van catechisatie? Dan kom je als geroepen! We zoeken nog iemand ter versterking van Marijke voor de groep 12-13 jaar. Neem contact op met de dominee.

18+ en belijdeniscatechisatie

De belijdeniscatechisatie is een voorbereiding op het doen van geloofsbelijdenis. Dat is niet afhankelijk van een bepaalde leeftijd. Je kunt ook belijdeniscatechisatie volgen, maar (nog) geen belijdenis doen. .

De belijdeniscatechisatie is 17 september begonnen met een groep van tien jongeren. Op zondagavond, om de twee weken, komt de groep bij elkaar. De volgende keer is op zondag 1 oktober, bij ds Coen van Alphen thuis. Je kunt nog aansluiten! Meld je dan even bij een van de predikanten.

De tieners uit de kerk krijgen een persoonlijke uitnodiging. Ben je nieuw in de gemeente of heeft jouw kind geen uitnodiging ontvangen? Neem dan contact met ons op. Het contact met de tieners en jongeren loopt verder via de verschillende whatsappgroepen.

Contactpersoon

Ds. C.D. van Alphen: 010 2009520