Cursus Nieuwe Testament: De drieslag ‘geloof, hoop en liefde’

Het jaarthema van de PKN voor het komende winterwerkseizoen is “Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde”. De drieslag “geloof, hoop en liefde” wordt door Paulus genoemd in zijn eerste brief aan de Korintiërs (1 Kor. 13:13) en in zijn eerste brief aan de Tessalonicenzen (1 Tes. 1:3 en 5:8).

Na de evangeliën van vorig jaar, past het dan goed bij dit jaarthema om te praten over Paulus en na te denken over wat hij geschreven heeft. Paulus wordt wel de eerste theoloog genoemd, omdat hij als eerste ook systematisch doordacht heeft wat de komst van Jezus Christus betekende (overigens schrijft hij Christus Jezus).

Wilt u/wil jij meer weten over deze energieke man, die ons soms ook kan irriteren? Kom dan begin 2024 naar de cursus Nieuwe Testament in de Maranathakerk. Tijdens vier avonden zullen we de man en zijn brieven gaan bespreken. De opzet is anders dan van een Bijbelkring, het gaat hier echt om de achtergronden van de brieven van Paulus, zoals voor wie zijn ze geschreven, wanneer en waarom. De avonden worden gehouden in de Maranathakerk onder leiding van ds. Anja van Geerenstein op de volgende dinsdagavonden:

Nieuwe data 30 januari, 27 februari, 26 maart en 16 april. Van 20.00-21.30 uur, koffie en thee vanaf 19.45 uur.