De bemoedigingsreis naar Casa Lumina Roemenië

De mensen van Casa Lumina bemoedigen. Met dit doel hebben we afgelopen week een bezoek gebracht aan de kerkelijke gemeente/school/sociaal centrum in Oradea, Roemenië.

Casa Lumina. Huis van Licht. Een plek waar tientallen kinderen iedere dag een liefdevolle kleuterjuf tegenkomen die zegt dat God van hen houdt en dat ze toppers zijn. Een plek waar de kinderen hun enige warme maaltijd van de dag krijgen en een psycholoog elke week incheckt en hun trauma’s behandelt. Een plek waar tieners hun huiswerk mogen maken en waar elke zondag pastor Edi het evangelie deelt. Een vangnet. Een safe space. Een warme community voor zowel de kinderen als de ouders en alle medewerkers.

Wij mochten hier afgelopen week ook van genieten. Zo hebben we veel gezinnen thuis mogen ontmoeten. Met hen kort het leven gedeeld en gebeden. We hebben gevoetbald met de jongeren van de plaatselijke voetbalclub en nog veel meer activiteiten ondernomen. Van knutselen met de kleuters tot paardrijden met de tieners. Met elkaar zondag een kerkdienst gevierd en de warme groeten uit Rhoon overgebracht. De week hebben we afgesloten met een groot bedankdiner met alle medewerkers van Casa Lumina.

Namens de hele groep: dank voor het actief meeleven en het meebidden. Het enthousiasme rond het Jong Kookt Voor Oud Diner, de taarten actie en de actiedag. Met elkaar hebben we meer dan 5000 Euro opgehaald. Dank ook voor het geven. Met elkaar hebben we, naast alle mooie activiteiten, alle gezinnen een voedselpakket kunnen geven. Wat qua timing ook echt perfect was, zondag 5 mei vieren ze in Roemenië namelijk Pasen!

Blijf bidden voor Casa Lumina. Blijf geven. Blijf betrokken. Alles om de helden daar te blijven bemoedigen en aanvuren. Aanvuren om Gods licht steeds te laten schijnen in de donkerste situaties.

Het werk van Casa Lumina structureel ondersteunen? Dat kan via de website van Children’s Relief (de organisatie die Casa Lumina ondersteunt).

Lees ook: Alle dagverslagen van de reis