Deel je stekkie voor de kerktuin

Afgelopen periode zijn er verschillende plantjes uit de tuin van de Maranathakerk verdwenen. Dit door de warme zomer. De grote plataan neemt erg veel water en hij staat als een paraplu boven de tuin. Ik zal de planten benoemen en de vraag aan U is of U daar soms een stekkie van heeft. U moet natuurlijk niet allemaal met hetzelfde stekkie komen, maar in overleg met mij, Joost Molenaar, 010-5016042 kom ik het graag bij U ophalen. U hoeft de planten niet zelf te poten.

De volgende planten wil ik nog graag hebben:

• Christelijke feestdagen: cyclaam, judaspenning, timmermanskruid, oost indische kers
  • Symbolisch: hyacint
  • Verhalen en legendes: jacobsladder, hosta, witte dovenetel
  • Kruiden: ui, kerrieplant, kruizemunt, troonkruid, oreganum, malva

Mocht U nog andere Bijbelse planten in uw tuin hebben, dan kunnen we die nog wel een plaatsje geven.

Tip: lees het plantenboek

In de brievenbus die naast de ingang van de Maranathakerk hangt ligt een boek waarin bijna alle planten in de tuin beschreven zijn. Bij veel planten staat ook waar ze in de Bijbel voorkomen. Aan veel planten wordt een betekenis gegeven. Pak het boek eens uit de bus en lees het eens door. Bij mooi weer kunt U het met een kopje koffie of thee rustig bekijken, zittend op één van de bankjes.

– Joost Molenaar