Een concours voor drie jonge musici uit Oekraïne in de Dorpskerk

Vanwege de Coronapandemie hebben veel jonge muziekstudenten weinig podiumervaring op kunnen doen. Om hier verandering in te brengen is de stichting Rijnmond Muziek Prijs opgericht en het is de bedoeling om de komende jaren ieder jaar een concours te organiseren.

Voor dit jaar zijn er drie pianisten geselecteerd: Ivan Petrenko (2008), So a Dorosh (2008) en Yulianna Beziazychna (2013) en zij zijn alle drie afkomstig uit Oekraïne. Hoewel het zeer jonge musici zijn hebben zij al aan diverse concerten en televisieoptredens (o.a.Podium Klassiek) meegewerkt. Zij zullen drie kleine concerten geven in de Dorpskerk aan de Dorpsdijk 65 te Rhoon en de vakjury zal de winnaars op de avond zelf bekend maken.

Op het programma werken van onder andere: Schumann. Debussy, Chopin, Liszt en Scarlatti. Het publiek zal de “publieksprijs” toekennen. De jury bestaat uit: Jeroen van Veen (piano), Aart Bergwer (orgel) en Joachim Eijlander (cello).

Kaarten voor dit concours kosten € 10 voor volwassenen en voor kinderen is het gratis. Het verzoek is kaarten te reserveren via www.klassiekinrhoon.nl. Voor meer informatie zie: www.rijnmondmuziekprijs.nl.

Het concours op 25 april begint om 20.15 uur en zal rond half tien zijn afgelopen. Na afloop is er een borrel in het Wapen van Rhoon.

Dit concours is mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Albrandswaard en de Rotaryclub Rhoon Barendrecht.