Gezinscommunie en Avondmaalscatechese

Vanaf januari 2024 zijn in de Dorpskerk de kinderen vanaf ongeveer 7 jaar samen met hun ouders welkom aan het Heilig Avondmaal. In de Maranathakerk is dit al langer het geval. We vinden het belangrijk om de kinderen samen met hun ouders voor te bereiden op de viering van het Avondmaal. Daarom geven wij als dominees Avondmaalscatechese aan kinderen en voor jongeren.

De eerstvolgende Avondmaalsviering in 2024 is zondag 14 januari. Op zaterdag 13 januari om 10.00 uur zijn er twee voorbereidingsbijeenkomsten, waar de predikanten in gesprek zullen gaan met kinderen en hun ouders over het Avondmaal. We werken nog aan een boekje daarbij. De bijeenkomst in de Maranathakerk wordt geleid door ds Van Geerenstein en in de Dorpskerk door ds Van Alphen. Wat de tieners en jongeren betreft, komt het Avondmaal aan de orde tijdens de catechisaties. Het is fijn als je voor de bijeenkomst van 13 januari even opgeeft bij de predikanten.

Ds Coen van Alphen en ds Anja van Geerenstein

Predikant dorpskerk Rhoon