Tandpasta en tandenborstels voor Voedselbank Hoogvliet

In juni is in de kerken van Hoogvliet, Poortugaal en Rhoon wasmiddel ingezameld voor de Voedselbank. Wij hebben dit inmiddels uitgedeeld en de mensen waren er erg blij mee. Wasmiddel is voor veel mensen toch een grote uitgave. Wij willen iedereen, die aan deze actie heeft  meegedaan, heel hartelijk danken.

Nu hebben we, samen met de diaconieën van Hoogvliet, Poortugaal en Rhoon, afgesproken om in de maand september tandpasta en tandenborstels in te zamelen voor de mensen, die afhankelijk zijn van de Voedselbank.

Dus als er nu ergens in een supermarkt of drogisterij een actie is van tandpasta of tandenborstels  neemt u dan alvast wat mee. Het gaat om tandenborstels en tandpasta voor volwassenen en kinderen.

Om u een beeld te geven: er worden per week ongeveer 110 pakketten uitgedeeld en daar profiteren 250 personen van. De 110 pakketten gaan naar alleenstaanden, echtparen en gezinnen met kinderen.

Even iets anders, misschien heeft u in een hoekje van een keukenlade nog DE punten liggen, waar u toch niets mee doet? De Voedselbanken hebben een afspraak met DE dat zij deze punten in kunnen leveren. DE levert dan pakken koffie aan de Voedselbanken, die we dan weer kunnen toevoegen aan de pakketten. In de Dorpskerk van Hoogvliet staat een grote doos waar de punten in verzameld worden.

Nogmaals hartelijk dank voor uw bijdrage aan de wasmiddelen actie en veel succes met de komende actie. Tandpasta en tandenborstels kunnen ingeleverd worden in de Maranathakerk en de Dorpskerk.