Klimmen, suppen en een patatkraam in het park op 25 en 26 mei

Het Park van Rhoon wordt in het weekend van 25 en 26 mei extra aangekleed voor het Samen-op-Weg weekend. Vanaf zaterdagmiddag tot zondagmiddag staan er verschillende activiteiten op de planning voor kinderen, jongeren en ouderen.

Zaterdagmiddag

De zaterdag staat in het teken van de kinderen en jongeren. Om 15:00 uur opent de tent in het Park. Aan de rand van het park kan je suppen en middenin het park staat een grote klimwand. Voor de kinderen staat er een springkussen klaar, wordt er geschminkt en blaast een ballonkunstenaar de mooiste balloncreaties in elkaar. Een fotobooth zorgt ervoor dat je alle momenten goed kan vastleggen. Voor de ouders en wat oudere jongeren is er voldoende ruimte om in de tent te genieten van een bakkie koffie.

Zaterdagavond

Na een middagje springen of suppen begin je trek te krijgen. Om 18:00 uur staat er een frietkraam klaar die voor het hele dorp patat kan bakken. Schuif lekker aan, bestel een patatje en geniet van een ijsje achteraf. Voel je vrij om hier heel je straat voor uit te nodigen. Jong en oud is welkom. Eten moet je toch, doe het samen.

Zondagochtend

Om 11:00 uur begint de feestelijke kerkdienst in de Dorpskerk. Uiteraard ben je ook al eerder welkom in de kerk om de zondag rustig te beginnen. Ds. Coen van Alphen en ds. Anja van Geerenstein zullen de dienst samen leiden.

Zondagmiddag

Na de dienst verplaatsen we ons richting het Park van Rhoon. Hier staat, naast koffie en thee, een heerlijk verzorgde lunch voor ons klaar. Kinderen en jongeren kunnen zich eventueel ook vol eten met suikerspinnen en popcorn. Na de lunch zullen er verschillende toespraken gehouden worden en lanceren we het magazine ‘U maakt ons één’. Gedurende dit programma kunnen kinderen knutselen, spellen spelen of zich laten schminken.

Om 15:00 sluiten we het weekend af met een Sing-In in de Maranathakerk. Diverse musici, waaronder Sparkling Voices, zullen hun bijdrage leveren. Voor de Sing-In konden alle gemeenteleden hun favoriete lied delen. Uiteindelijk is er een selectie gemaakt en zullen we onder andere de liederen ‘U maakt ons één’, ‘De steppe zal bloeien’ en ‘Toekomst vol van Hoop’ met elkaar zingen. Na de Sing-In is het weekend afgelopen en gaan we verder als één Protestantse Gemeente in Rhoon.