Opbouwdienst: Tussen geloof en twijfel

Zondagmiddag 29 oktober is er weer een Gemeenteopbouwdienst, in de Dorpskerk. Het thema is ‘Tussen geloof en twijfel’. Geloof en twijfel gaan soms samen op, kunnen elkaar afwisselen en zitten elkaar in de weg.

De man die Jezus om hulp vroeg voor zijn kind (Marcus 9:24), riep uit: ‘Ik geloof! Kom mijn ongeloof te hulp’. Een zinnetje dat voor veel mensen herkenbaar is. In de dienst en in het gesprek na afloop denken we na over vragen als: waar zit voor jou het geloof en de twijfel? Kan twijfel ook gezond zijn? Hoe kun je groeien in geloof?

Maaltijd na afloop

Na de dienst zal er een maaltijd zijn, en spreken we met elkaar na over de dienst. We zijn nog op zoek naar een paar mensen, die graag een hartige taart en/of een salade willen maken. Laat het Arthur de Leeuw (06-52618077, deleeuwaart@gmail.com) uiterlijk 24 oktober weten, als je iets wilt maken.

Predikant dorpskerk Rhoon