Column: We mogen bouwen om ons huis een thuis te laten zijn.

Jelmer Nederhof (21) is student transport, infrastructuur en logistiek, opgegroeid in de kerk en deed tijdens Pasen belijdenis van zijn geloof. Voor het samengaan van de Maranathakerk en de Dorpskerk op 25 en 26 mei schreef hij de volgende column:

De verhuisdozen stapelden zich op. ‘Die kast daarachter, willen jullie die ook nog even uit elkaar halen?’ Dus wij: tillen en trekken, schroeven, sjorren, sjouwen. Eindelijk, alles ingepakt.

Na de verhuizing begint het pas. Wennen aan een nieuw huis, een nieuwe omgeving, soms zelfs nieuwe huisgenoten. Ik moet er nog niet aan denken. Met de huidige huizenprijzen hoeft dat gelukkig ook niet.

Samen kerken is ook een nieuw begin. Het is anders, moeilijk soms, misschien wel vervelend. Maar dat mag ook. Het is geen wonder dat de Bijbel vol staat met positief advies: Vrienden, blijf van elkaar houden. En vergeet niet om mensen met open armen te ontvangen. Want sommige mensen hebben, zonder het te weten, engelen op bezoek gehad. (Hebreeën 13:1-2, BGT)

We hoeven gelukkig niet te verhuizen, ons huis ligt al bij God. We mogen bouwen om ons huis een thuis te laten zijn, waar iedereen met open armen wordt ontvangen.